Obserwatorzy

Wszystkie zdjęcia są moją własnością więc proszę nie kopiować ich bez mojej zgody.

niedziela, 20 sierpnia 2017

Rzeczypospolita Kiermusiańska

Dzisiaj pokażę Wam kolejne, ciekawe  miejsce do zobaczenia na Podlasiu.

Kiermusy - można tu dobrze zjeść, przenocować, odpocząć. Od Białegostoku zaledwie jakieś 30 km.
Położone jest w otulinie Narwiańskiego i Biebrzańskiego Parku Narodowego. Naprawdę godne zobaczenia.
Mieści się tu karczma, dworek noclegowy, czworaki, Muzeum, wybieg żubrów.





Tym razem skierowałam się do Muzeum Oręża Polskiego im. Jerzego Hoffmana. Mimo, iż wybudowane zostało jakieś 16 lat temu nie byłam w środku.

Na moje oko od karczmy z 1000 metrów chociaż napisane tylko 300.

Dojście takie sobie, zwyczajne...  przez pole ...





No i proszę...
Położony nad sama, Narwią w miejscu dawnej granicy pomiędzy Wielkim Księstwem Litewskim a Rzeczypospolitą. Wiernie odbudowany kasztel graniczny na dawnych ziemiach Rzeczpospolitej Obojga Narodów. 
W swoich zbiorach posiada zarówno militaria, jak i eksponaty archeologiczne, które przybliżają czasy największych zwycięstw oręża Polskiego i Wielkiego Księstwa Litewskiego.

Wystrój sal zamkowych, wygląd zbroi, dawnych strojów oraz eksponaty sprowadzone z całej Polski i niemal z całej Europy. 
Część rekwizytów z ekranizacji sienkiewiczowskiej trylogii podarował muzeum wybitny reżyser, twórca ekranizacji przygód Małego Rycerza, Bohuna i Skrzetuskiego – Jerzy Hoffman. 

Muzeum podzielone jest na trzy części. Pierwsza poświęcona jest średniowieczu a dokładniej z powieścią „Krzyżacy” Henryka Sienkiewicza. Druga część eksponatów poświęcona jest sienkiewiczowskiej epopei Trylogii. Natomiast trzecia część Muzeum -  jest to zamkowy dziedziniec wraz z blankami, basztami, armatami oraz loch, w którym znajduje się izba tortur. 
Te niezwykłe Muzeum jako jedyne w Polsce przedstawia także, postacie literackie z sienkiewiczowskich powieści między innymi Zagłobę, Bohuna i wielu innych.

A teraz zdjątka











 

Dziedziniec ze średniowiecznymi narzędziami do tortur








Wejściówka do muzeum kosztuje 10 zł od osoby dorosłej.
A to jest strona domowa Kiermusy

Pozdrawiam serdecznie :)


17 komentarzy:

  1. Asiu, pokazałaś niezwykłe miejsce. Tam jest cudownie. Może i mnie uda się je kiedyś zobaczyć. Piękna relacja i zdjęcia.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe muzeum i w dodatku w takim miejscu ...
    Podlasie jest specyficzne, dawno tam nie byłam..
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. O rany! Ale dzieje się w muzeum. Nie chciałabym go zwiedzać o zmroku :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Niesamowite miejsce.
    Buziaczki Asiu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham Podlasie i dziękuję za ciekawy wpis. Pozdrawiam cieplutko. Ania

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne okolice, może kiedyś się tam wybierzemy :) Uścisków moc ślę!pa

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe miejsce. Podlasie na razie jest mi nieznane, ale znajduje się na "liście miejsc koniecznych do odwiedzenia". Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na Podlasiu jeszcze nie byłam . Dziękuję za wirtualne zwiedzenie tego ciekawego miejsca. Taka jest prawda , jeździmy po Europie a Polski dobrze nie znamy. Pozdrawiam Joasiu serdecznie , w końcu mam czas na blog.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również nie bylam jeszcze na Podlasiu - mam nadzieje, że uda mi się tam kiedyś zawitać i zwiedzić to wspaniałe miejsce - uwielbiam malować stare dworki, bo to są moje ulubione klimaty - pozdrawiam Joasiu serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy tam nie byłam :) Fajna wycieczka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiermusy od dawna mnie interesują:) Tzreba się w końcu wybrać!

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam nadzieję, że zawędruje w końcu na Podlasie :) wiele miejsc do zobaczenia!
    Pięknie przedstawiona Twoja wyprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Już dawno myślałam, żeby się tam wybrać. Dzięki za wycieczkę:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Awesome blog, i always enjoy & read the post you are sharing. Thank for your very good article...!
    ตารางบอล

    OdpowiedzUsuń
  15. Kiermusy have long interested me :) You have to finally choose!

    Animation

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde... słówko