Obserwatorzy

Wszystkie zdjęcia są moją własnością więc proszę nie kopiować ich bez mojej zgody.

wtorek, 12 maja 2020

Wiosna ... jakaś zimna

Dzień doberek
Na Podlasie w końcu wiosna też dotarła chociaż moim zdaniem jak na maj jest zimno. W ubiegłych latach w maju było zdecydowanie cieplej. Chodziłam już w krótkim rękawie i byłam opalona.
Kwarantannę spędzam w ogrodzie bo jest co robić. Pracuję prężnie i każdego dnia przybywa kolejna , wypielona rabata.
W tym roku ze względu na wysokie ceny warzyw wróciłam do sadzenia ich w swoim ogrodzie.

Dzisiejszej nocy przybyli do mnie Ogrodnicy, wczoraj 27 stopni dzisiaj raptem 7 ... na szczęście przymrozku nie było chociaż nad ranem z lekka popadał śnieg , który szybko topniał.

Czyszcząc rabaty niestety zauważyłam duże straty bylin, niemalże połowa z nich pomarzła. Tak to jest gdy śniegu nie było. Szkoda trochę ale cóż... mówi się trudno. Może z czasem coś dosadzę a może i nie... nie wiem jeszcze - czas pokaże.

Teraz cieszę się kolorami drzew kwitnących bo kwiatów prawie i nie ma.

Rajska jabłoń cudownie zakwitła




Szczerze mówiąc najbardziej kocham kwiaty Jabłoni




Inne drzewka owocowe też cudnie rozkwitły, powinno być dużo owoców




Z ozdobnych kwitnie Czeremcha purpurowa


Kalina wonna Koreanka albo Angielka




Porzeczka ozdobna


Pigwowiec


Mahonia


I troszkę kwiatków

Stara odmiana Narcyza Poeticus


Ułudka wiosenna


Jagodowiec


Wczoraj ujrzałam kwiaty Orzecha Włoskiego...


Robótkowo też działam ale zdjęcia pokażę innym razem

pozdrawiam majowo

19 komentarzy:

  1. Jakie piękne zdjęcia kwiatowe, aż tutaj czuć wiosnę :-)
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie kwitną kwiaty i drzewa, prawdziwa wiosna.☺️

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku piękny spacer. Jestem zauroczona twoimi drzewkami owocowymi. Oby Zimni ogrodnicy nie dali popalić i będzie wiele plonów... Oby pszczółki przyleciały. Piękne jabłonie też uwielbiam... I kwiatki... I te narcyz, uludka... Śliczności. Pozdrawiam serdecznie. Zdrowia życzę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj pięknie masz Joasiu, jak w raju! Zimna Zośka jeszcze przed nami, oby w nocy nie przymroziło.
    Jestem zachwycona rajską jabłonką, cudnie wygląda. Ja też posadziłam ale to jeszcze młode drzewko więc na taki efekt muszę trochę poczekać.
    Przesyłam serdeczne pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie Ci wszystko zakwitło! Moja rajska i owocowe już po kwitnieniu, a narcyzka mam jednego;)
    U mnie też wypadło dużo bylin, mrozem dostały róże, hortensje ogrodowe i budleja:( Cala zimę tak nie mroziło, jak wiosną, gdy wszystko wypuściło liście:( U mnie wczoraj dzień parny, duszny, gorący, przed wieczorem ulewa, a od północy śnieżna zawieja! Przed piątą leciałam do wnuków (na dyżur) brnąc w śniegu:( Dziś w folii zapaliłam znicze;)
    Buziaczki Asiu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz piękny, bajkowy świat. Ja też codziennie oglądam swój ogród i na razie kibicuję jaśminowy, bo biedny po wczorajszej nocy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudnie u Ciebie. U nas też bardzo zimno. Poprzedniej nocy był mróz. Jabłonie dopiero zaczynają kwitnąć. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ty zawsze jak ta pszczółka :)
    Nieustannie podziwiam Twój zapał i ogród pełen miłości :)
    Pozdrawiam ciepło Joasiu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Asiu!
    U Ciebie jest prześlicznie, bajkowo. Zachwycają drzewa owocowe. Podziwiam starą odmianę Narcyza Poeticus, obecnie jest unikatowa. U mnie w nocy mróz - 5 st. Ścięło hortensje, róże, aksamitki i ziemniaki. Zmroziło kwiaty różaneczników. Trudno włókniną wszystko przykrywać.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj Joasiu. Piękne wiosenne kadry z ogrodu. Zawsze są jakieś straty. My w tym roku musieliśmy usunąć kilka drzewek owocowych . Posadziliśmy nowe , tyle trzeba czekać na efekty. Pozdrawiam cieplutko 💖💖💖💖💖💖💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio też pomyślałam o tym, że w zeszłym roku zimni ogrodnicy byli zjawiskowo ciepli w porównaniu z marcowymi przymrozkami, potem przyszło lato. W tym roku jakoś po staremu. Człowiek zdążył się już odzwyczaić. Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Spring is extraordinary, bringing so much color and beauty. How many wonderful flowers. All the photos are beautiful.
    I loved having found your blog today.
    Greetings from Portugal

    OdpowiedzUsuń
  13. Maj tegoroczny jest wyjątkowo zimny, zdarzają się jakieś pojedyncze dni cieplejsze, ale tak ogólnie, to zimno i niesamowicie wietrznie. Aż nie chce się w ogródku pracować, mimo wspaniałych kwitnień, które z zimna nic sobie nie robią.
    Joasiu, widoki z Twojego ogrodu ukwiecone, bujne i piękne <3
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zimny ten maj to prawda
    Nam zdąży się nawet jeszcze w piecu palić bo w nocy jest aż nieprzyjemnie

    OdpowiedzUsuń
  15. Joasiu, masz piękny ogród - moja trzy letnia rajska jabłoń jakoś nie chce kwitnąć - wiosna chłodna ale=Twój ogród wygląda wspaniale - pozdrawiam serdecznie -

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy jesteś w trudnej sytuacji finansowej? to ten artykuł jest dla ciebie, moja pożyczka została zatwierdzona przez ofertę pożyczki pana Pedro, którą przekazała mi jego firma pożyczkowa, gdy banki odrzuciły mój wniosek o pożyczkę z powodu złego kredytu, ale Pedro i jego firma pożyczkowa udzielili mi pożyczki w wysokości 7 milionów USDOLLAR na stawka 3 proc. Jestem bardzo wdzięczny i chcę podzielić się tym wszystkim z tobą, szukając jakiegokolwiek rodzaju pożyczki, aby skontaktować się z bezpośrednim adresem e-mail biura pożyczki pedro: pedroloanss@gmail.com lub whatsapp go na: +18632310632.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde... słówko