Obserwatorzy

Wszystkie zdjęcia są moją własnością więc proszę nie kopiować ich bez mojej zgody.

niedziela, 20 maja 2018

Nadal ogrodowo

Dzień dobry :)
w końcu doczekałam się deszczu; padało z przerwami od środy do wczoraj rano;
deszczyk spokojny, prościutki... zero wichur, zero wiatru... iście majowy !
brakowało go mi i roślinom.
Chodząc po ogrodzie już wiem, że lada moment wezmę sekator i parę dni z nim polatam obcinając to i owo... busz mi się utworzył.

Chcę dzisiaj polecić Wam krzew o nazwie Kolkwicja... oczywiście tym, którzy mają dużych rozmiarów ogród.  Najładniej rośnie jako soliter, musi mieć dużo miejsca;
moja Kolkwicja ma ok. 2 m średnicy a pewnie to jeszcze nie koniec bo nie jest starym krzewem.
Kwiaty są niemalże identyczne jak w Krzewuszce tyle tylko, że zdecydowanie jest ich więcej.
Oto ona... czyż nie jest piękna ?





Pisałam wcześniej, że ten rok  przynajmniej na chwilę obecną  jest łaskawy dla mnie jeśli chodzi o aurę. Wszystkie krzewy i drzewa owocowe uginają się od owocków oczywiście jeszcze zielonych; jeśli nic się złego nie wydarzy będą udane zbiory...
W 2012 roku posadziłam 2 drzewa Orzecha włoskiego; wyczytałam , że owocuje po ok. 10 latach; nie wiem jak sprawdzałam kwitnienie bo niczego nie widziałam a tu proszę... owocują dwa ! już się cieszę jak małe dziecko... marzyłam o swoich orzechach...


Czereśnie, wiśnie, brzoskwinia, śliwa ... moc owoców




Inne migawki ogrodowe

Rozkwitła pierwsza, pnąca różyczka


Irysy

Dyptam

Dyptam
Orliki

Orliki



Czosnek

Kalina koralowa
Nadal zazdrostki nie są skończone... coś mi ostatnio nie idzie tak jak trzeba.
Na zakończenie karteczka zrobiona dla koleżanki mamy.



Dziękuję za odwiedziny ...
pozdrawiam cieplutko :)

14 komentarzy:

  1. Mamy w tym roku piękny urodzaj, wszystko kwitnie i wszystko owocuje :) W ubiegłym roku w sadzie wszystko nam zmarzło a teraz aż miło popatrzeć na pełne owoców gałęzie. Pięknie Joasiu u Ciebie! Zaciekawił mnie też poprzedni post o bzie. Nie wiedziałam, że kwiaty są jadalne. Aż mi wstyd, że tyle dobra się zmarnowało :) W przyszłym roku koniecznie muszę wypróbować. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne zdjęcia! Taki różowy krzew rośnie na sąsiednim osiedlu i zawsze jak obok niego przejeżdżam, to się zastanawiam, jak się nazywa, a teraz już będę wiedziała:) W tym roku wszystko pięknie owocuje. Ja mam na swojej działce 30-letniego orzecha włoskiego. Najbardziej lubię jesienią obserwować wiewiórki, jak się uwijają i zbierają orzeszki, a jest ich zawsze tyle, że wystarczy i dla mnie i dla wiewiórek i dla ptaków. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ piękna ta kolkwicja! Jaka obsypana kwiatami! Cudna :)
    oby pogoda dopisała i zbiory były takie, jak się zapowiadają:) ja juz nie moge sie doczekac, az porzeczki na dzialce u moich rodzicow dojrzeja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna, nie znałam, muszę o niej poczytać. Rzeczywiście bardzo podobna do krzewuszki :)
    Pięknie w twoim ogrodzie a pogoda sprzyja drzewom owocowym, u mnie też w tym roku powinny być znów owoce :)
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Same cuda pokazujesz. U mnie w tym roku będzie słabiej z owocami. Głownie jabłonie słabo kwitły. Orzech włoski mamy duzy,stary i ma co roku duzo orzechów. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystko pięknie kwitnie, nawet masz płotek, taki jaki ja lubię. :))) Wszystko w tym roku kwitnie całą parą, nawet moje balkonowe rośliny. Oby tylko za dużo mszyc nie było, bo one lubią nasz balkon. My ich nie lubimy. hehe Karteczka prześliczna. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. U nas też jak na razie na bogato jest na drzewach i krzewach . Mam jednak wrażenie , że u Ciebie wszystko kwitnie i rozwija się szybciej niż u nas w zachodniopomorskiem.Pięknie masz w ogrodzie. Karteczka zachwycająca.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz rację Asiu, ten rok jest wyjątkowy dla roślin. Owoców jest mnóstwo, ale obserwuję po czereśni że ilość nie zawsze jest dobra, czereśnie są mniejsze.
    Kolkwicja zachwycajaca, ale niestety nie do mojego ogrodu.
    Karteczka zjawiskowa.
    Buziaczki Asiu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też obserwuję w mojej okolicy jak wszystko pięknie kwitnie i jaka ilość owoców na drzewach:))oby tylko dały radę i nie zniszczył ich grad jakiś:)))będzie urodzaj:)))piękny masz ten krzew:))myslałam ,że to krzewuszka a to coś innego:))pięknie kwitnie:)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie masz w ogrodzie. Karteczka zachwycająca. U mnie już krzewuszka przekwitła!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bujna zieleń w Twoim ogrodzie. Cudna ta kolkwicja !!! Ja w swoim ogrodzie jeszcze muszę poczekać na takie efekty, zwłaszcza jeśli chodzi o owoce, ponieważ drzewka owocowe są dopiero dwuletnie. A jeśli chodzi o karteczkę to jest piękna !!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudna, ogromna i okazała. Piękna :D Ja kolkwicji nie mam, ale mam nieco podobną do niej krzewuszkę i bardzo ją lubię :D
    Karteczka podoba mi się bardzo :D
    Ściskam serdecznie Joasiu <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Same piękności w Twym ogrodzie, cieszą oko tak na zdjęciak jak i zapewne na żywo. Az zazdroszczę, z mych betonowych ścian :) Karteczka wyszła urocza, taka delikatna i kobieca. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. karteczka słodka

    a na śliwki wpadam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde... słówko