Obserwatorzy

Wszystkie zdjęcia są moją własnością więc proszę nie kopiować ich bez mojej zgody.

środa, 24 sierpnia 2011

Sezon robienia przetworów w trakcie więc wrzucam następne przepisy z których korzystam.

Papryka - przepis na 5 kg

Zalewa :
10 szkl. wody, 2 szkl. octu, 2 szkl. cukru, 2 łyżki oliwy, 2 łyżki soli, ziele angielskie, pierz ziarnisty, liść laurowy

Paprykę oczyścić z nasion ( osobiście tzw. białe żyłki/skórki w środku też odkrajam ), pociąć na ćwiarteczki, wszystko dokładnie umyć.
Zagotować zalewę , wrzucać partiami paprykę do gotującej się zalewy, po powtórnym zagotowaniu szybko nakładać paprykę w półlitrowe słoiki ( można też i większe ) i zalać wywarem. Mocno zakręcić słoiki i postawić do góry dnem. Pasteryzacja nie jest już potrzebna.

Grzyby marynowane

4 szkl. wody, 1 szkl. octu, 2 płaskie łyżki soli  ( w tym jedna do gotujących grzybów ) , ziele angielskie, pieprz ziarnisty, listek laurowy - jeżeli ktoś lubi dodatkowo cebula pokrojona w krążki;
ja dodaję też trochę cukru

Grzyby starannie przebrać, umyć, osączyć i wrzucić do wrzącej wody z łyżką soli, gotować wszystko parę minut ( np. kurki 3-4 minuty ) inne grzyby do czasu aż zmiekną; ułożyć do słoików, zalać zalewą, zakręcić słoiki i ustawić do góry dnem. Pasteryzacja nie jest potrzebna.



Śliwki w occie

1 kg śliwek, 1 szkl. octu, 2 szkl. wody, około 1/2 kg cukru, cynamon, goździki

Owoce dokładnie umyć, ponakłuwać igłą, ułożyć w słoikach .
Zalewę z przyprawami doprowadzić do wrzątku i jeszcze parę minut gotować. Wyjąć goździki  ( dają ciemną barwę owocom ) i zalać śliwki .
W przepisie trzeba pasteryzować parę minut; ja jednak tego nie robiłam ; zalewałam wrzątkiem i tak jak wcześniej ustawiałam słoiki do góry dnem .

3 komentarze:

  1. A te śliwki to do czego się podaje?

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu podaję je do mięs pieczonych, np. do schabu; można też dodać do pieczenia drobiu < kaczki, indyka, kurczaka >...
    u mnie akurat wszyscy domownicy lubią potrawy słodko-kwaśne

    OdpowiedzUsuń
  3. Do tych przepisów wrócę za kilka dni.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde... słówko